You are here: Home » Meewerkstage REVOLT TV

Meewerkstage REVOLT TV

In oktober wordt de televisiezender van Sean “Diddy” Combs gelanceerd in Nederland: REVOLT TV. Wil jij werken voor deze Gen Z televisiezender? Wil jij AreaMedia ondersteunen bij het opzetten van deze televisiezender? Wil jij jouw steentje bijdragen aan het launch event? Wil jij werken met de grootste Hip Hop artiesten van ons land? Dat kan… want we zijn op zoek naar jou!

AreaMedia gaat in samenwerking met record label Top Notch de televisiezender REVOLT TV lanceren in Nederland. Lees hieronder meer.

Wie zijn wij?
AreaMedia is een internationaal media bureau voor kanaal & media distributie, consultancy en programma acquisitie. Dit maakt AreaMedia uniek in Nederland. We bieden je een zeer gevarieerde stage waarbij je de kans krijgt om naast Revolt ook aan ieder ander account te werken en inzicht te krijgen in de wereld van tv-distributie. Andere grote klanten van AreaMedia zijn de BBC en VRT.

REVOLT TV
REVOLT TV is van origine de tv-zender van Sean “Diddy” Combs, bestemd voor de huidige generatie, generatie Z. REVOLT concentreert zich op het bundelen van het beste van het beste op gebied van muziek, maar ook het bieden van een platform voor jongeren in een voortdurend sociaal gesprek – on-air, online en on-demand. Het multi-genre, multi-platform netwerk biedt het allerlaatste muzieknieuws, video’s, interviews met artiesten, exclusieve live events en originele programmering, zowel van Amerikaanse als Nederlandse bodem.

Wie ben jij?
– Je volgt een hbo-opleiding richting media, marketing, communicatie, economie of journalistiek
– Je bent op zoek naar een meewerkstage per augustus/september 2019
– Je hebt affiniteit met muziek, met name Hip Hop, R&B en rap
– Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed
– Je beheerst social media
– Je bent zelfstandig en representatief
– Je werkt nauwkeurig en bent klantgericht

Wat ga je doen?
– Je ondersteunt de Accountmanagers bij de lancering van de televisiezender REVOLT TV
– Je bent de spin in het web van alle betrokken partijen van REVOLT TV. Dit betekent dat je                 contactpersoon bent. Je verzamelt en verspreidt informatie naar alle betrokkenen
– Je biedt ondersteuning bij het organiseren van het evenement omtrent de lancering van                 REVOLT TV
– Je ondersteunt de Accountmanagers in dagelijkse taken en onderhoudt contact met andere            klanten
– Je houdt je bezig met de social media van AreaMedia, maar ook van andere klanten
– Je schrijft en bewerkt content voor de website, e-mails en alle social media-kanalen
– Je helpt bij het bedenken van campagnes voor diverse televisiekanalen

Wat kan je van ons verwachten?
– Veel uitdagingen
– Een inspirerende stageplek
– Kijkje in de televisiewereld
– Kijkje in de muziekwereld van Top Notch
– Flexibiliteit
– Mogelijkheid tot ontwikkeling
– Een klein, maar collegiaal team
– Stagevergoeding

Het is een fulltime stage voor minimaal 5 maanden vanaf augustus/september 2019. Ben je geïnteresseerd in deze stage en denk je dat jij geschikt bent? Stuur dan je motivatie en CV naar annabelleverkerk@areamedia.nl. Voor meer informatie over AreaMedia, bekijk onze website www.areamedia.nl en https://revolt.tv/

 

INTERNSHIP EXPERIENCE

The first time a got acquainted with AreaMedia, was when I came across the vacancy for an internship. I was in the final year of my study: International Event, Music & Entertainment Studies. AreaMedia gave me the opportunity to become part of their team and to write my thesis for one of its clients. I had the opportunity to work both at the client’s office in Amsterdam and AreaMedia’s office in Breda. By being present at both locations, I got a good impression of daily business at these companies. I was already familiar with one of AreaMedia’s employees; Annabelle combined teaching at my university with her job at AreaMedia. Annabelle’s experience and knowledge as a teacher have been invaluable during my internship. In addition to me, she has mentored several fellow students.

During my internship, I had the opportunity to contribute to AreaMedia’s procedures. I learned about unique business cases.

Because AreaMedia consists of a small team, I was closely involved. This gave me a lot of knowledge and insight into the media and entertainment industry, an industry that is constantly changing. My internship at AreaMedia has been a great experience, which I can highly recommend to students who are willing to learn more about this dynamic industry.

–  Rosanne van Rijnberk

 

My internship at AreaMedia has been a great experience. Within my study International Marketing & Management, I never got in touch with the world of Media and Television. This experience turned out to be an eye opener for me and it made me realise this is one of the most dynamic industries. I was closely involved with the team, where I’ve learned a lot about this industry and where they gave me opportunities to develop myself, my knowledge and my skills.

Besides being part of the AreaMedia team, I got the chance to write my report for one of their clients. To have worked for both. I’ve gained knowledge about the Media and Television industry in general, but I also gained a lot of specific knowledge per television channel. The months have passed by so fast and I’m thankful for this journey.

Don’t let anything stop you. Everyone watches or has ever watched television, but there is so much more you don’t know. So, if you are willing to learn and you like variety I can highly recommend this internship.

–  Sharon van Dongen

 

On September 1st, 2017, I started my internship at AreaMedia. I applied for the internship because I believed I needed to gain more knowledge on media distribution.

I studied International Media & Entertainment Management at the NHTV and produced multiple award winning short films which were accepted to the Cannes Film Festival. I thought I knew a bit on media distribution and media rights. However, when I started my first week at AreaMedia, I was a little overwhelmed and discovered that I only knew a small aspect on media rights and I realised I knew absolutely nothing about the world of television channel distribution, CPS or EPG’s and the only agent I knew was a fictional character named Ari Gold from the series ‘Entourage’.

Luckily, Paul, Annabelle and Petra took me by the hand created an amazing and comfortable learning environment. I was able to look into the world behind television and media distribution and contribute to it. I was able to share my knowledge on media rights and annoyed them with my passion for films and series.

AreaMedia gave me the chance to explore the interesting, unknown and undervalued world of media distribution. During my internship, I developed myself, and with the knowledge given to me by AreaMedia, I have become a more complete media producer. I thank them for it everyday.

–  Sven Villerius